23 Mart 2013 Cumartesi

Azcık Orff Metodu Azcık Türkü Halay Karışık Evdeki Müzikli Dakikalar

Ceyda müzik ile daha karnımda iken tanışmıştı. :) Bir klasik müzik sitesine üye olmuştum ve o zamanlarda çalıştığım için her gün işte iken karnıma kulaklık koyup müzik dinletiyordum. Doğduktan sonra bir süre yatağında uykuya geçeceği zaman Celine Dion 'un Miracle albümünü dinledi. Her zaman radyomuz açık olduğu için de bol bol Joy Fm dinledi. :) Ben müzik dinlemeyi, dans etmeyi sevdiğim için de gün içinde mutlaka şarkı söyleyip dans ediyoruz. Bazı figürler öğretiyorum. Sonra kendisi de başka figürler ekliyor. Pepee ile beraber folklor de oynuyoruz.Halay falan çekiyoruz.

Yaşı itibari ile müzik aletleri için erkendir diye düşünürken ocak ayında izlediğim bloglardan Emreyle Hayatta Orff Metodunu gördüm. Bu devirde artık erken diye bir şey kalmadı sanırım. :) Ceyda o zaman yeni 2 yaşını doldurmuştu. Ben de hemen araştırmaya girip, neler alabilirim diye bakmaya başladım.

Bu arada orff metodu nedir derseniz;
Orff Metodu, çocuklara temel müzik eğitimi vermek için çocuğun alışık olduğu elemanları kullanarak tamamen doğal yolla öğrenmeyi teşvik eden, Carl ORFF tarafından geliştirilen bir metottur. Bu metodun en temel öğesi, dans, müzik, konuşma, dil, vücut, ve hareket birlikteliğidir. Bu temel öğeleri kullanarak, orff metodu uygulandığında, çocukta müzikal yönden gelişme sağlanır. Ref.Dans Keyfi
Ben ilk okulda iken bu metoda benzer bir şekilde müzik eğitimi almışız. :) O zamanlar ksilafon ve metelofon çalıyordum. Sonraları org ve mandoline geçmiştim. Ceyda 'ya da bir müzik aleti çalmayı öğretmek istiyorum.

Orff metodunda bulunan aletleri araştırırken 7nota müzik aletleri sitesinde mini perkusyon setini gördüm. Fiyatı uygun da geldi ve aldım. Set içinde çelik üçgen, marakas, tef, kastanyet ve kazo var.

Ceyda bu set içinde en çok marakas ve kazo yu seviyor. Ben kazonun sesine pek dayanamıyorum. İlk geldiği zaman ses bile çıkartamadım. :) Ceyda eline alıp öttürmeye başlayınca çok şaşırmıştım. Hatta eşim ile çok gülmüştük. Eşim de alıp denemişti ve o da ses çıkaramamıştı. Sonra da nasıl olduğunu anladık.
Kazo
Benim aletim ise çelik üçgen. Ceyda ile müzik yaparken ben üçgeni çalıyorum. :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder