25 Ocak 2014 Cumartesi

Yeni yaşımızın ilk günlerinde grip olduk !

17 Ocak Cuma akşamı Ceyda'nın doğumgünün kutlayıp hemen ertesi gün malesef bizde ailecek grip olduk. Gerçekten çok kötüymüş. Ceyda'nın ateşi 39,5 'a kadar çıktı. Babasının 38,8 oldu. Benimkisi de 38,5 oldu.Vücut ağrısı, üşüme ve titreme, aşırı bir halsizlik ile hepimiz yerimizden bile kalkamaz olduk. 3 gün kadar ağır bir şekilde hastalığı geçirdik. Aslında sağlıklı bir aileyiz. Ben ve eşim neredeyse son 5 senedir grip olmamıştık. Ceyda da şu ana kadar grip olmadı. Bu seferki virüs bizi mahvetti. Hasta olacağımıza dair bir belirti bile yokken aniden ateşlendik. Benim en çok dikkatimi çeken şey ise ateş düşürücüler işe yaramıyor. Aynı şeyi görümcem de söyledi. Onun da kızı aynı şekilde grip oldu ve ateş düşürücü verdiği halde kesinlikle ateşi düşüremedik diyordu.

Ceyda'nın doğumgünü sebebi ile annem, babam, Ceyda'nın kuzeni Deniz de gelmişlerdi. Babam da geldiği gün grip sebebi ile ateşlenip 3 gün boyunca yattı. Onun da ateşi çok yükseldi ve ateş düşürücüler çok fazla etki etmedi. Son 6 gündür kendimle beraber 4 gripli hastaya baktım ve neyin işe yaradığını fazlasıyla tecrübe ettim ve paylaşmak istedim.

ATEŞ
---------
Eğer vücudunuz 38,5 derecedeki yüksek ateşe dayanabiliyorsa o dereceye kadar ateş düşürücü almayıp, bitki çayı, çorba gibi bol sıvı alıp, eklem yerlerinize ıslak havlular koyup ateşi kontrol altına almaya çalışın ve terlemeye çalışın.
Ceyda ve babası daha az ateş düşürücü alıp, terleyerek ateşi yendikleri için 2 günde ateşten kurtuldular. Ben ise ayağa kalkabilmek için ateş düşürücüyü sık sık kullandım ve 4 günde ateşim geçti.

VÜCUT AĞRILARI
-------------------------
Bol bol dinlenin. Uyuyun ve yataktan çıkmamaya çalışın.

KULAK AĞRISI
---------------------
Hastalığımızın ilk başlarında kulak ağrımız yoktu. Ben de ve Ceyda'da sonradan çıktı. Birden akşam saatlerinde başlayan kulak ağrımıza 1 damla soğan suyu çok iyi geldi. Ayrıca ben bir kavanoza sıcak su koyup, üzerine havlu sarıp kulağımın üzerine kapatıp kulağımı rahatlattım. Çok iyi geldi. Sonrasında doktora gitmeyi ihmal etmeyin. 

ÖKSÜRÜK
-----------------
Öksürük için  ballı zencefil karışımı yiyebilirsiniz. Ayrıca  ayaklarınızın altına viks sürüp çorap giyerek öksürüğü atlatabilirsiniz.

Ballı Zencefil Karışımı : 5 tatlı kaşığı bala 1 çay kaşığı toz zencefil ekleyip, iyice karıştırın. Günde 3 defa bir tatlı kaşığı yiyebilirsiniz.

BİTKİ ÇAYLARI
--------------------
Ihlamur ve Nane Çayı :  Ihlamur ile 1 çay kaşığı naneye kaynamış sıcak su ekleyip 10 dakika demleyin ve süzüp bal ekleyerek içebilirsiniz. Günde 3 bardak içebilirsiniz.

Karanfil ve Tarçın Çayı : 2 çubuk tarçın ile 4 karanfili bir demlikte 20 dakika su ekleyip kaynatın. Bal ekleyerek günde 3 bardak içebilirsiniz.

Bitki çaylarını mümkün olduğunca çok fazla içmeyin. Bağırsak ya da mide problemine sebep olabiliyor. Ayrıca aynı gün içinde çok fazla çeşit de içmemeye çalışın. O da rahatsızlık veriyor.


Hala hastalığımız tam olarak geçmedi ama çok daha iyiyiz. Malesef antibiyotikten kaçamadık. Çevrenizde hasta olan insanlar var ise benim size tavsiyem kendinizi koruma altına alın. Keşke toplum olarak maske takmayı alışkanlık haline getirebilseydik. Biz de nedense hasta olan insan ile öpüşmemek, evine gitmemek, hele ki maske takmak ayıp karşılanır. Bazı konularda toplum olarak garibiz gerçekten.

Herkese sağlıklı günler diliyorum !

2 yorum:

  1. çok çok geçmiş olsun biz bu kış andız pekmezinin çok faydasını gördük ailecek, hem hastalığı önlemede, hem tedavide.Tavsiye edrim büyük baharatçılarda var, sabah aç karnına bir kaşık alıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Ceyda da pekmezi çok sever. Ben pek sevmiyorum. Eşim de bardak bardak içer. Bu sefer çok gafil avlandık valla. İnşallah bir daha grip yüzü görmeyiz.

      Sil